|
Cercetare pentru clinicienii din îngrijiri paliative |
Parteneriat Strategic pentru educatie si training vocational (2020-1-RO01-KA202-080128) |
|
DESPRE RESPACC
O1- COMPETENȚE DE BAZĂ ÎN CERCETARE
Matricea competențelor de bază în cercetare pentru profesioniștii echipei multidisciplinare de îngrijiri paliative (broșură A4)
Română | Engleză | Spaniolă | Greacă |
Matricea competențelor de bază în cercetare pentru profesioniștii echipei multidisciplinare de îngrijiri paliative (infografic A3)
Română | Engleză | Spaniolă | Greacă |
Competențe de bază în cercetare pentru profesioniștii echipei multidisciplinare de îngrijiri paliative (chestionare auto-evaluare)
CHESTIONAR | SURVEY | PREGUNTA | ΕΡΩΤΗΣΗ |
O2- CITIREA CRITICA ȘI SCRIEREA ACADEMICĂ
Cum să aducem cercetarea în practica clinică zilnică a îngrijirii paliative RO, EN, ES, GR
Citirea critică și scrierea academică- Planuri de lectie RO, EN, ES, GR
Webinarii RESPACC
O3- TRANSLATAREA PROBLEMELOR CLINICE ÎN PROIECTE DE CERCETARE
- Scop si obiective video, pdfRO, pdfEN, pdfES, pdfGR
- Metoda de cercetare video, pdfRO, pdfEN, pdfGR
- Justificarea cercetarii video, pdfEN, pdfGR
- Formularea problemei video, pdfRO, pdfEN, pdfES, pdfGR
Ghid pentru dezvoltarea propriei propuneri de cercetare (RO, EN, ES, GR)
Template propunere de cercetare (RO, EN, ES, GR)
Flowchart-uri interactive (RO, EN, ES, GR)
Flowchart interactiv RO | Flowchart interactiv EN | Flowchart interactiv ES | Flowchart interactiv GR |
O4- ABCul METODOLOGIEI DE CERCETARE
- What is research (pdf)
- What are, when and how to use quantitative methods (pdf)
- Quantitative research approaches (pdf)
- Making sense of data statistical analysis (pdf)
- When and how to use qualitative research (pdf)
- Methodology and data collection (pdf)
- Qualitative analysis-common aspects of making meaning of data (pdf)
- When and how to use mixed methods (pdf)
- Assessing quality of research (pdf)
- Research ethics Part 1 (pdf) / Research ethics Part 2 (pdf)
- How to implement a research project (pdf)
- What does impact and dissemination mean (pdf)
- ABC-ul metodelor de cercetare si resurse RO/EN/ES/GR
- ABC Metode de cercetare- Planuri de lectie RO/EN/ES/GR
EVENIMENTE DE MULTIPLICARE
E2. Atelier-scriere articole pentru jurnale științifice
E3. Cercetarea îi privește pe clinicienii de îngrijiri paliative?
E4. Provocări clinice, Cercetare, Publicare
TRAININGURI
C1. Introducing palliative care clinicians to critical reading and academic writing, Atena, GRECIA (2- 4 Mai 2022)
Introducerea profesioniștilor din domeniul îngrijirilor paliative în lectura critică și scrierea academică În contextul Programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2 – Parteneriate strategice-VET, proiectul finanțat de UE, „Research for Palliative Care Clinicians” (RESPACC) cu Ref. 2020-1-RO01-KA202-080128, Centrul de Îngrijiri Paliative Galilee (Galilee) a organizat o formare hibridă de scurtă durată de trei zile, la Atena, pentru partenerii de proiect. Treizeci și șapte de participanți (37) au fost prezenți, fie live, fie online, inclusiv colegi de la cei cinci (5) parteneri. Obiectivul principal al celor trei zile de formare a fost introducerea profesioniștilor din domeniul sănătății în domeniul îngrijirii paliative în conceptele de lectură critică și scriere academică, pentru a se strădui să se angajeze în cercetare în propriile organizații.
- 1-Introduction to Philosophy of Science (video) PDF
- 2. Science Literacy (video) PDF
- 3. Retrieving Relavant Literature for your clinical issue (video) PDF
- 4. Critical Reading of scientific text (video) PDF
- 5. Understanding the Quality of the article (video) PDF
- 6. Publishing your research as an article PDF
- 7. Presenting your research at the conference – poster and oral presentation (video) PDF
C2. Transpunerea aspectelor clinice în proiecte de cercetare, București, ROMÂNIA (26- 30 Septembrie 2022)
În contextul Programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 2 – Parteneriate strategice-VET, în cadrul proiectului finanțat de UE, „Research for Palliative Care Clinicians” (RESPACC) cu Ref. 2020-1-RO01-KA202-080128, HOSPICE Casa Speranței (HCS) a organizat un curs de scurtă durată, de cinci zile, la București, pentru partenerii de proiect. Au fost prezenți 37 de participanți din partea celor cinci parteneri, iar alți patru participanți la sesiunile interactive online.
Obiectivul principal al celor cinci zile de formare a fost acela de a prezenta profesioniștilor din domeniul îngrijirii paliative principalele metodologii de cercetare, pentru a întreprinde cercetări în propriile organizații.
Programul a inclus prezentări, sesiuni de lucru în grupuri. Inovația a constat în preînregistrarea tuturor sesiunilor. În acest fel, pentru fiecare sesiune, participanții au avut la dispoziție 30 de minute pentru a viziona înregistrarea video, urmată de interacțiune, lucru în grupuri mici, diferite exerciții. Un alt motiv pentru preînregistrarea sesiunilor a fost acela de a facilita participarea tuturor celor interesați de subiect, care nu au putut participa la formare. Pentru aceștia, am organizat în fiecare după-amiază, o sesiune de interacțiune de o oră, în care au putut clarifica și pune întrebări legate de conținutul sesiunilor preînregistrate.
În general, am primit un feedback extrem de pozitiv în ceea ce privește conținutul și organizarea reuniunii. Delegații au declarat că acest curs de formare a răspuns așteptărilor lor. De asemenea, delegații au considerat că au fost create suficiente oportunități pentru a se întâlni și socializa cu alți delegați.
- What is research (video)
- How to do a literature review (video1), (video2)
- What are, when and how to use quantitative research (video)
- Quantitative research approaches (video)
- Making sense of the data (video)
- When and how to use qualitative research (video)
- Methodology and data collection (video)
- Qualitative analysis common aspects of making meaning of data (video)
- When and how to use mixed methods (video)
- Assessing quality of research (video)
- Research ethics (video1), (video2)
- How to implement a research project (video)
- What does impact and dissemination mean (video)